lördag 14 april 2012

Allmänt.

Dagen startade bra, solen lyste och jag vart pigg som en mört. A hade sovit hela natten och det börjar bli en vana från hennes sida, äntligen kanske man ska säga? hon är ju trots allt över året men samtidigt vet jag föräldrar vars barn fortfarande vaknar flera ggr per natt även om åldern är lååångt över året.

Jag traskade till jobbet, startade arbetsdagen i lugna ro och sen sket det sig! Jag säger bara en sak, nedrans kommun bilar som enbart krånglar och är rent ut sagt ett helvete att köra dessa bilar. Jag anser att kommunen skulle tjäna massvis med pengar om de hade automat bilar (inte enbart för att jag är mest van vid autobilar) eftersom att vissa människor kör som om bilen aldrig skulle gå sönder? kopplingen är skit, växelspaken/växellådan ska vi inte tala om och så fort det vart en minus på natten är batteriet kasst.
Det kändes skönt att ventilera sig ett slag, underbart´!

Jag traskade hem klockan två, intog mat i form av soppa och sedan paltade på min underbara unge och for ut till mormor och pelle där också min kusin med familj befann sig. Lilla gossen O ska vi inte glömma att nämna.
Bjuden på mat blev jag, A också men hon kände tydligen inte för att äta.

Nu är vi hemma, klockan är snart halv åtta och jag ska titta på postkod med en kopp te innan jag ska dyka ner i mina skoluppgifter, på en lördag tänker ni men jag är snart klar och vill bli färdig! :  )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar