lördag 14 april 2012

Vem är Jag?

Jag är en 23årig tjej som är född och uppvuxen i Skövde. Jag har bott i Ryd, Skultorp och slutligen Varola innan jag flyttade hemifrån när jag fyllde 18år. Norrmalm blev första anhalt innan jag for till Östermalm och sedan till Havstena, allt inom loppet av två år innan jag slutligen hamnade där jag bor idag. Tillbaka till Norrmalm där jag flyttade in hos min underbara sambo, det var en riktig ungkarls lya som vi tillsammans fixa till och nu är det ett underbart hem som jag aldrig till flytta ifrån eller det är nog själva läget jag inte vill flytta ifrån, Norrmalm är ett underbart område.

Jag har gått på Svärtagårdsskolan, Vasaskolan och slutligen Västerhöjdsgymnasiet där jag läste på handelsprogrammet men jobbade inom vården, vilken kombination va? lärde mig mycket av det och eftersom att jag flyttade hemifrån tidigt blev det skolan blandat med massvis av jobb.

Jag blev år 2010 gravid tillsammans med min sambo och var beräknade till den 10 mars 2011 men hon vale att kika ut i världen den 15 Mars 2011, den bästa dagen i mitt liv och kommer alltid vara den bästa dagen.

Jag började jobba när A var 1 månad eftersom att jag inte ammade, påbörjade mina studier när hon var 6 månader. Jag har valt att läsa klart till undersköterska på hemmaplan och är äntligen snart klar med vår terminen. För er som verkar tro att jag inte spenderat tid med min dotter kan tänka om, jag jobbade kvällstid eller natt när hennes pappa kom hem från jobbet och mina studier likaså, alltid under kvällstid eller nattetid. Det har inte vart en lätt tid men snart, snart är jag i mål för denna termin innan jag påbörjar det allra sista i aug 2012.

Jag har länge levt som mammaledig, studerande och arbetare. Därav namnet på bloggen, BubblaMamma. Jag tror att alla människor lever i sin egen lilla bubbla någon gång i livet och det har jag gjort ett tag med allt som hänt i våra liv. Det har inte funnits mycket tid över till vänner eller andra trevligheter men det hoppas jag att det blir ändring på inom en snart framtid.

Vill ni veta något mera, fråga gärna!

2 kommentarer:

  1. tycker det är så häftigt att du fixat allt det när du precis blivit nubliven mamma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det värmer i hjärtat att höra :)
      Hoppas ni haft en bra dag :)

      Radera